ANNONS
#andningspaus
#energi
#morgonpigg
#morgontrött
#morgonvanan
#motivation

Så blir du morgonpigg

Pia Englund


Har du svårt att komma igång på morgonen? Pia Englund ger värdefulla tips om hur du blir morgonpigg. Morgonvanan gör dig pigg, glad och ger en billig och effektiv start på dagen genom att dricka citronvatten, magandas, le och grimasera.

Morgonvanan som gör dig morgonpigg

Har kudden dig i ett järngrepp och känns det svårt att komma igång på morgonen. Prova morgonvanan. Ett sätt att ge dig själv en kick och lite extra energi.

Drick rumstempererat citronvatten

Pressa ca 1/4 citron i ett glas vatten och ställ bredvid sängen. drick ditt citronvatten det första du gör när du vaknar. Citron är en fantastisk frukt både i färg, smak och innehåll. Citronvatten stärker ditt immunförsvar, rensar ut gifter från kroppen och spolar ut oönskade ämnen i kroppen, förbättrar din matsmältning då citronen sätter fart på levern att producera galla som du behöver för att bryta ner maten.  Citronen balanserar ditt PH-system. Kaffe, stress felaktiga kostvanor försurar våra kroppar vilket är en stor orsak till inflammationer. Dricker du citronvatten regelbundet hjälper du din kropp förbli ph-balanserad. Citron innehåller negativt laddade joner som ger dig  energi när de når din mag- o tarmkanal. Negativa joner får dig att må bra, bli på gott humör. Citroner ger dig dessutom friskare andedräkt och reducerar sötsug. Pass på – Vänta 20 minuter med att borsta tänderna efter du druckit citronvattnet. Drick gärna citronvatten ett par gånger om dagen.

Pia Englund föreläser på Retorikdagen

Pia Englund föreläser – Retorikdagen

Magandas

Lägg händerna på magen. Andas in genom näsan, styr ditt andetag till magen och känn att din mage blir stor som en ballong. Alltså när du andas in åker magen ut. Håll munnen stängd. När du inte får in mer luft i magen låt luften sakta passera ut genom näsan igen. Tryck ut den sista luften med dina magmuskler och ta ett nytt andetag.  Denna djupandning ökar blodgenomströmning i din mag- och tarmkanal, motionerat din diafragma som är din största andningsmuskel. Djupandningen ger dig fokus och lugn då andningen skapar kontakt med ditt ej viljestyrda nervsystemet som kopplar på ditt lugn och rosystem. Andningen rensar ut gifter och slem från dina andningsvägar samt balanserar ditt PH-värde då din stressnivå förblir låg. Efter ett tag kommer du att känna att din kropp inte behöver andas in lika snabbt och du ger din kropp en bra start på dagen.

Styrkekrysset gör dig  morgonpigg

Ställ dig i vinnarposition som ett X med armarna upp i lyften och benen isär.  Styrkekrysset sätter fart på testosteronet, även för kvinnor, och ger dig energi samtidigt som det faktiskt sänker din stressnivå och du tar kontroll över dig själv.  Andas in och håll andan på inandning. Säg några starka ord till dig själv som bejakar och förstärker det du har på agendan under dagen. ex Jag är stark, jag kan, jag vågar osv. Detta är en stark och härlig position.

Grimasera ansiktet

Gör några härliga grimaser och använd alla dina ansiktsmuskler. Grimaserna ger dig ett levande ansikte och får igång blodcirkulationen efter all den sköna sömnen. Kan kännas fånigt med det piggar upp.

Leeeeee

Ge dig själv och din omgivning ett jätteleende. Är du inte glad så fejka. Uppåtgående mungipor ger signalen till hjärnan att du är glad och då blir du glad. Möts du av ett leende blir allt mycket bättre.


Pia Englund

Jag är VD på Andningspaus.se och hjälper dig med återhämtning för effektivitet och produktivitet i vardagen.
http://www.andningspaus.se/


Kommentarer på detta inlägg